måndag 17 juni 2013

Vem är det som glor på mig?

Idag drog jag igång träningen igen efter mitt lilla uppehåll, visst är jag lite förkyld fortfarande men jag kan ju inte vila hela livet bara för lite snorsnuva. 
Dagens runda blev också som en avspark för Lidingöloppsträningen så jag körde därför ett ganska tufft distanspass på kuperade grusvägar och stigar. 
Jag sulade på i bra tempo redan från början och försökte mata på lite extra i uppförsbackarna. 
Sliten oi svettig tog jag höger på en mindre grusväg där jag inte sprungit innan, rätt som det var så tog den tvärt slut. Men skam den som ger sig, bara att fortsätta rätt ut i skogen över stock o sten....
Precis när jag trodde att jag sprungit vilse stannade jag plötsligt upp o tittade ner år höger. Vad får jag se där ett tiotal meter liggandes gloende på mig? Jo en rådjursbock, han undrade väl vad jag gjorde där ute i skogen. 
Jag fortsatte i alla fall vidare lite vilsen i skogen o till slut kom jag ut på den väg som jag trodde att jag skulle komma ut på. 
Bara att trycka på gasen o springa vidare. 
Efter tretton kilometers lustfylld fartlöpning drog jag ner på tempot o joggade ner dem sista kilometerna hem. 

4 kommentarer:

  1. Gott! I söndags sprang en grävling över grusvägen 30 meter framför mig, nog första gången jag sett en sådan levande och inte påkörd i väggrenen.

    Jag tänker mig också lite längre pass nu, med kupering, det är planen så får vi se hur det går med utförandet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, levande grävlingar hör inte till vanligheten att se.
      Såg ett rådjur nu på kvällens runda också =)

      Jodå, det är bara att utföra nu Staffan. Kör hårt!

      Radera
  2. Ska bli kul att se vad du kan göra på LL. Jag körde ingen backträning inför LL förra året. Jag gillar ju inte "terräng" :)

    Har du tider ner mot 2.05 kanske?

    SvaraRadera
  3. Ja det ska bli riktigt intressant vad det bli för tid. Så här första gången är det ju svårt att sia om saken men vi får se. Läste någonstans att man kan ta sin maratidX0,75. Isåfall springer jag på 2:11, men jag är nöjd om jag får medaljen.

    SvaraRadera