söndag 25 augusti 2013

Vad har hänt här då?

Vad har hänt här då sen senast?
Jag skrev i förra inlägget att jag skulle springa tävling. Mycket riktigt, jag sprang Sätilaloppet förra lördagen. Ett 10 km-lopp i en by inte så långt hemifrån.
Det var återigen ett väl kuperat lopp med rejäla stigningar vilket passar bra in i min uppladdning inför Lidingöloppet. Jag lyckades pricka in 40 minuter blankt och kom på en åttondeplats.
Bättre än så är jag inte på de här korta distanserna.

Efter tävlingen följde tre dagar med helvila från löpningen. Ibland är det väldigt svårt att få tid till löpning, speciellt när jag jobbar mina kvällspass.

I onsdags sprang jag ett bra pass, 16 kuperade kilometer i ett bra tempo. Här sprang jag många backar, allt för att göra kroppen förberedd på Lidingö. Snittempot landade på 4:12min/km, har kanske inte riktigt ambitionen att springa riktigt lika fort på Lidingö men ändå något åt det hållet.

I torsdags gick jag upp ganska tidigt efter ett nattpass på jobbet. Med tunga ben, trött kropp o huvud skulle här springas snabbdistanspass med mitt företagslag som är anmält till Kretsloppet.
Bara att ställa in ben o knopp på milen i 4:06-tempo som var utlovat. Med ganska tunga inledande kilometer började sedan kroppen finna sig i tempot och kunde mala på varv efter varv runt Ramnasjön.
Med en snabbare andra halva avslutades milen på 39:57.  Det gick ju faktiskt ganska bra trots undermålig uppladdning.

I fredags blev det vilodag och familjen packades in i bilen för kräftfiske i Dalsland.
Vi fick både kräftor och en trevlig kväll vid sjön tillsammans med släkt.

I lördags sprang jag ett distanspass med min svåger och hans två hundar. Det var med ganska sega ben trots gårdagens vilodag. Loggade i alla fall en mil med trevligt sällskap.

Idag sprang jag ett kuperat och kanske onödigt långt långpass. Loggade här höjdmeter efter höjdmeter i underbart väder och med en kropp som var med mig hela tiden. Det kanske var något segare mot slutet men annat vore väl konstigt efter 33 km kuperade kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar