lördag 5 oktober 2013

Kransmossens nya 10000m-spår.

Jag har sett att man skyltar om och drar nya spår på Kransmossen alldeles här intill, kul att kommunen satsar. I somras invigdes ju även Hinderbanan och även en konstgräsplan håller på att anläggas.
I kväll tänkte jag att jag skulle prova 10000 meters spåret, så på med pannlampan och iväg ut i duggregnet.
Den nya delen av spåret på ca 2 km som i o för sig inte kändes helt klar bestod av trevlig terräng. Lite mindre stigar ute i vacker skog.
Här kommer jag tillbringa många timmar framöver garanterat.
Enligt min klocka var spåret inte exakt 10km utan jag klockade den till 9,5km. Men det får väl duga, min klocka visar säkert några meter fel.




2 kommentarer:

  1. Trevligt! Vår komun borde också satsa lite på terrängspåren. Våra spår är rätt kassa och lite udda distanser, typ 5.2 km, 0.9 km, 2.6 km etc, etc. Kul om de gjorde om lite och gjorde spåren 1 km, 2.5 km, 5 km och lägger till 10 km. Självklart ska längden också stämma :-).

    SvaraRadera
  2. Inte fel med massa nya spår! Din kommun verkar satsa väldigt mycket på motion...Riktigt roligt. Såg faktiskt härom dagen att det fanns ett fint utomhus gym på en av slingorna i falkenberg

    SvaraRadera