söndag 13 oktober 2013

Sexmilahelg

Den här helgen har varit lite i löpningens tecken, sex mil har löpts under tre dagar.

Efter fredagens halvmara följde en lättare mil för mig i lördags. 
På lördagkvällen åkte vi, hela familjen och grannfamiljen till Alingsås där fruarna skulle springa Running lights 10km. Det var en trevlig kväll och bägge fruarna var nöjda med sina prestationer.
Efteråt blev det lite "After run" framåt småtimmarna.

Efter lite skön sovmorgon drog jag i förmiddags ut på långpass, var ett tag sedan jag körde ett vanligt långpass så nu var det dags.
Provade lite nya vägar och stigar idag vilket var trevligt även fast jag ramlade i gyttjan vid ett tillfälle. En skogsmaskin hade kört mitt på sjuhäradsleden där jag skulle springa, så det var minst sagt svårframkomligt men efter någon kilometer blev det bättre.
Det var med ganska slitna ben jag kom hem efter dagens 27 km. Nu ska det verkligen bli skönt med vilodag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar