onsdag 13 november 2013

Lite smått o gott om materialparken.

Skrev tidigare under hösten att min gamla klocka Garmin 305 hade gjort sitt. Sprang då ganska omgående till affären o inhandlade en ny Garmin 610 som jag nu är mycket nöjd med.
Idag provade jag att öppna upp min gamla klocka o se vad det kunde vara för fel.
Ganska snabbt såg jag att det var ett metallbleck som ansluter batteriet som hade kraftig oxidering och var i stort sett av.
Lödde snabbt dit en kort tunn kabel istället o limmade ihop klockan. Om den är fukttät till hundra procent vet jag inte men nu funkar den finemang igen i alla fall.
Nu vet jag ju inte riktigt vad jag ska ha klockan till men det är ju alltid bra att ha en i reserv.

Såg häromdan att mina bästa skor Ds Trainer 18 börjar ge med sig, lite små hål i tyget här o var men inte värre än att det går att springa några mil till.
Jag har ju varit riktigt nöjd med dessa så det återstår o se om jag köper ett par likadana eller väntar in Ds Trainer 19 som borde komma ut någon gång efter nyår.

Idag på mitt distanspass som jag förlade mestadels på ensliga skogsvägar i beckmörker bar jag både min pannlampa och min nya farsdagspresent. Nämligen en ny reflexväst, den funkade fint o ha på sig och de få bilar jag mötte verkade se mig.

Det var mitt första pass efter helgens misslyckade 6-timmarslopp. Har känt mig lite sliten efter tävlingen men nu verkar jag vara så pass återställd att jag kan börja rulla på med vinterns grundträning.

2 kommentarer:

  1. Vilken fixare! Bra med en reservklocka dock, min Garmin 305 tickar och går, betedde sig underligt för ett tag sedan men bättre sedan jag regelbundet rensar historiken, önskar mig dock snart en ny, sugen på nya, men dyra Garmin 620.

    Pannlampa äger jag ingen, tycker det verkar lite krångligt, samtidigt blir det rätt enahanda med samma asfaltsrundor nu i gatlykteljus på vintern. Tufft att kalla 6timmars misslyckat tycker jag, OK du sprang snabbt men du fixade ändå maratondistansen och det på en riktigt bra tid också! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Staffan, du måste helt enkelt skaffa dig en pannlampa. Man blir så begränsad utan o sedan är det en riktigt häftig upplevelse att springa i en mörk skog med skenet från lampan.
      Ja sextimmars blev i alla fall ett bra träningspass. Det som var positivt med tävlingen var att maran kändes väldigt kort när man från början var inställd på att springa bra mycket längre.

      Radera