torsdag 7 november 2013

Två dagars vila innan det smäller.

Igår sprang jag sista passet inför Borås 6-timmars. 15 km kanske var lite i längsta laget och för tätt inpå tävlingen men jag ville ändå ha ett lite längre distanspass den här veckan.
Idag och i morgon blir det helvila som gäller för att ha så lätta ben som möjligt inför lördagens drabbning.
Jag får nog erkänna att jag inte har förberett mig på bästa sätt inför tävlingen. Det är framförallt de långa långpassen som har fått stryka på foten. Senast jag sprang över 30 km var den 20 oktober och då var det ändå med ganska lätta ben trots ett ganska bra tempo på 4:39min/km.

Förhoppningarna om att göra en bra tävling är ändå ganska goda men allt kan ju hända när det gäller att springa under så många timmar. Det är framförallt den mentala biten de sista timmarna där man slåss mot hjärnans tankar som skriker till en att stanna som är tuff.

Jag har i dag bunkrat upp med mazariner som jag nu ska börja tanka upp kroppen med inför loppet, mazariner har jag kört med innan och det är ju riktiga kaloribomber.

3 kommentarer:

  1. Jag springer marathon, lite halvt oförberedd och du springer 6-timmars efter löpvila, också utan rejäla långpass i bagaget. Vi måste vara en särskild sort :-)

    Mazariner, alltså, bra tips, jag laddar just nu med nötter, Gainomax, banan, ägg. Imorgon blir det nog vingummin på jobbet :-) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja lite konstiga är vi allt, men det är ju så skoj att springa tävling =)
    Lycka till själv på lördag, får hoppas att det går bra. Kommer tänka på dig o din mara när jag springer mitt lopp.

    SvaraRadera
  3. Tackar, jag ska tänka på att när jag förhoppningsvis gått i mål har du några timmars löpning kvar, tänkte skriva tre timmars löpning kvar men det vågar jag inte riktigt :-)

    SvaraRadera