måndag 30 december 2013

Tunga men ändå ganska snabba ben.

Det var med ganska tunga ben jag stack iväg på dagens pass. Ville idag springa lite längre och lite fortare än vad det blivit den senaste tiden.
Dessutom fick jag idag vara ute i dagsljus vilket varit en stor bristvara den senaste tiden, i helgen blev det t.ex. två pass strax efter fem på morgonen.
Summerar man dagens pass så blev det strax över tjugo kilometer där 16 km var snabbdistans i 4min/km.
Jag fick slita ganska mycket, speciellt i uppförsbackarna som stundtals var ganska stygga.

Helst skulle jag skulle vilja göra ett liknande pass med utvilade ben och flack bana för att känna på hur det känns.
Målet är väl att fyratempo ska kännas komfortabelt. Den dagen kommer, jag lovar.

Jag mötte flera rullskidåkare på banvallen idag.
Hur går det med skidåkningen för mig kanske ni undrar. Svaret är väl att det går sådär, jag hoppas på snö och framförallt kyla.
Nu ska vi ju åka till Branäs i januari men det värsta är ju att snöbristen är stor där med.
Jaja, det blir nog bra det här, jag är ju framförallt en löpare och den här vintern har ju varit perfekt för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar