måndag 13 januari 2014

Blytungt

Efter förra veckan minst sagt intensiva vecka med 147 km längdskidåkning och utförsåkning dagarna i ända har jag nu växlat över till löpning igen.
Igår blev det 17 km distans och det kändes ganska okej för att vara första gången på en hel vecka. Idag däremot var det betydligt tyngre, det blev sju km med blytunga ben som bara ville hem till soffan och vila.
Så nu sitter jag med benen på soffbordet och slappar framför idrottsgalan.

Förutom att blogga och titta på idrottsgalan drömmer jag mig bort till snökanonerna inte långt härifrån som just i detta nu håller på att pumpa ut snö så att man snart kan få åka lite skidor igen. Kylan har nu äntligen kommit så nu får man bara hoppas att den är här för att stanna ett tag.

Jag har ikväll även anmält mig till Västgötaloppet 42 km skidor den 2 februari. Där har jag tänkt seeda upp mig några startled så man slipper starta sist på vasaloppet. Man har ju mycket att tjäna då alla startar samtidigt på vasaloppet och det blir en riktigt stor trafikstockning i starten.

Skulle det skita sig totalt på Västgötaloppet så finns det fler lopp för seedning framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar