torsdag 30 januari 2014

Säsongens längsta.

Förra veckans förkylning har nu lagt sig för att dö. Jag kände av den lite grann i måndags men tog ändå ett kort skidpass på runt milen. 
I tisdags växlade jag upp både tempot och distansen till strax över 20 km med fin känsla. 
Spåret som nu är 3800m är väldigt fint så jag är väldigt nöjd att det bara ligger knappt en mil hemifrån. Det drar folk långt ifrån så på kvällar och helger kan det stundtals vara ganska trångt men å andra sidan behöver man ju träna på spårbyten också. 
Idag på förmiddagen var jag ledig så jag hade några timmar på mig för en lite längre runda. 31 km landade den på och det är nu säsongens längsta pass. 
Det kanske är lite dumt att köra så hårt när det väntas skidtävling på söndag men jag känner ändå att det är viktigt med träningen och få många mil i kroppen. 
Två dagars återhämtning blir det nu med eventuellt något kortare pass löpning eller skidåkning. 

Den här bloggen håller ju nästan på att omvandlas till en skidblogg!
Ni ska inte behöva vara oroliga, efter Vasaloppet blir det mer fokus på cykling som är nästa steg i klassikern. 
Löpningen får tyvärr stryka på foten nu på våren men jag lovar, jag kommer tillbaka till löpningen snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar