torsdag 4 juni 2015

Som planerat

Träningen går som planerat. Kör just nu mestadels distans men har även slängt in ett tröskelpass i veckan, 2x3000m som kändes ganska bra men med något slitna ben.
Vet inte riktigt vad jag har för tröskeltempo men jag sprang något långsammare än vad jag beräknar springa på Kretsloppet om tre månader.
Jag har för längesedan slutat springa med pulsband men jag har funderat på att börja med det igen för att få lite bättre klarhet om min puls och även kunna lägga upp träningen bättre.
I dag är första vilodagen på åtta dagar och det har sprungits nio pass, jag måste hejda mig något så att jag inte trappar upp för fort och åker på någon skada.
Långhelg väntar med fyra dagars ledighet, riktigt skönt. Kanske väntar en springtävling eller en MTB-tävling eller kanske både och?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar